maanantaina, huhtikuuta 14, 2008

Luomusotaa ja ahkeraa opiskelua

Ihan alkuun haluan jakaa teille videon, jota en (taaskaan) onnistu liittämään suoraan blogiin. (Onnistuin sittenkin, on alla) Hulvaton Star Warsin luomuparodia, englanniksi ja ranskalaisilla teksteillä. Nih, milloin olette viimeksi nähneet puhuvan Curcun (jonka fiksuin kommentti on "ooh") ja Tofu-D2:n? May the farm be with you.




Tällä viikolla minun pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta Kunnolliseksi Opiskelijaksi. Tai ainakin lainata itsekuria oikeustieteen-opiskelija-kämppikseltäni: ihmiseltä joka lomalla herää kello kahdeksan mennäkseen yliopiston kirjastoon opiskelemaan. Tai noh, heräsinhän minäkin lomalla satunnaisesti kuudelta ehtiäkseni junaan joka kuljetti minut kouluhommia varten sovittuihin tapaamisiin, mutta sitä ei lasketa. Jos tapaamiset olisivat olleet kuudelta illalla, olisin nukkunut puoleenpäivään.

Nyt olen kuitenkin jo pitkälti pakkotilanteessa: Ensi viikolla on uhkaavasti neljä eri koetta/tenttiä/miksi-niitä-haluaakaan-kutsua, ja ihan pelkän mielikuvituksen perusteella ei paranisi niitä mennä tekemään. (Tosin se metrologian perusteet... Olin tunnilla, kuuntelin, olen lukenut materiaalin läpi. Enkä vieläkään tajua mitään.) Eli kai minä sitten vietän tässä muutaman illan opiskellen henkilöstöhallintoa ja statistiikkaa ja sisäistä auditointia ja vähän taloushallintoakin siinä sivussa.
Khi-2, you can run but you can't hide!


Ainiin, tänä aamuna kirosin kaikki huolimattomat koiranomistajat. Poljin kaikessa rauhassa pientä hiekkatietä pitkin omakotitaloalueella mennäksi töihin, kun yhtäkkiä tieni katkaisi keskimääräistä suurempi irrallaan juoksenteleva rekku, joka lähti haukkuen pyöräni perään. Olin varma, että nappaisee nilkasta kiinni. Vaikka olenkin kaikenlaista eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa vastaan, niin olisi voinut koiraraukka saada kengänkärjestä kuonoonsa jos olisi tullut liian lähelle. Mistä minä voin tietää onko kyseessä raivotautinen hirviö vai naapurin kiltti Tessu? Ja minä sentään olin liikkeellä pyörällä. Entäs jos olisinkin ollut ala-asteikäinen lapsi? Toivottavasti ei nyt kuitenkaan ehtinyt puremaan ketään... edes naapurin Vesipyyseliä.

2 kommenttia:

  1. Ei koira siita miksikaan mene jos sita vahan potkasee vauhdissa kun muuten sita varmaan on ventovieraan turha komentaa (nain niinkun tulevaisuuden varalle).

    Ja muuten toki olen ruumiillista kurittamista vastaan mutta joskus pieni napaytys tekee ihan hyvaa. Ethan sa mitaan hihnassa ollutta koiraa ollut menossa pieksemaan. Kuulostampa nyt kauheelta elainraakkaajalta, vaikka yleensa kaverit kieltaa mua puhumasta elaimista mitaan kun niita ei kukaan (muu) osaa hoitaa niinkuin pitaa :)

    VastaaPoista
  2. Niin noh, ei se niin lähellä ollut että olisin edes ylettänyt potkaisemaan, mutta tosiaan vielä hieman uhkaavammassa tilanteessa olisi eka reaktio ollut itsesuojelua. Vaikka eipä sitä tiedä miten olisi vielä siitä kiihtynyt...
    Kotiin palatessa ei enää ollut rekku roikkumassa, lieneekö palannut kotiin.

    VastaaPoista